Anketa

Jaké je Tvé jméno/přezdívka?
Které série Tě letos nejvíce zaujaly? Bylo nebylo Poměry Úlohy na šachovnici Areas and perimeters
Cestování a bloudění (Od)mocniny Průsečíky Finální myš-maš
Do nekonečna a ještě dál 1 Do nekonečna a ještě dál 2 Do nekonečna a ještě dál 3
Oceňuješ povídání k sériím? Ano, dost mi pomáhá vyřešit úlohy.
Ano, dobře mě to uvádí do tématu.
Ano, líbilo by se mi, kdyby bylo častěji.
Většinou mi moc nepomůže.
Ne, jsou tam jen úplné základy.
Jaké pro Tebe bylo řešit anglickou sérii? Super, bylo fajn se přiučit anglicky matematické pojmy.
Dobré, cizojazyčnost mě celkem bavila.
Je mi to jedno.
Radši bych měl(a) všechny série v češtině, ale i tak jsem ji řešil(a).
Neřešil(a) jsem ji kvůli angličtině.
Neřešil(a) jsem ji z jiného důvodu.
Co si myslíš o našem systému přepočítávání získaných bodů za sérii? Je super: mladým, kteří to potřebují, přidává body a těm zkušenějším je bere; tak by to mělo být.
Je OK, a tak moc ho nevnímám.
Koeficient je dobrá věc, ale měl by výsledné pořadí ovlivňovat méně.
Vadí mi, spíše bych uvítal(a) hodnocení čistě podle získaných bodů z příkladů.
O přepočítávání bodů nic nevím.
V matematické části chatu se objevovaly po termínech odeslání nápovědy k úlohám. Jaký k nim máš vztah? Jsou super. Využíval(a) jsem je.
Nijak mě nenadchly a moc jsem je nevyužíval(a).
Nevěděl(a) jsem o nich, ale kdybych o nich věděl(a), určitě bych je využíval(a).
Nevěděl(a) jsem o nich, a i kdybych o nich věděl(a), asi bych je nevyužíval(a).
Jaká je Tvá motivace pro řešení semináře? (0 = žádná motivace, 4 = velmi vysoká motivace) Rád(a) jezdím na soustředění nebo bych tam chtěl(a) jet. 0 1 2 3 4 Chci vyhrát nějaké ceny. 0 1 2 3 4 Chci se zlepšit v matematice, protože ji budu mít na vysoké škole. 0 1 2 3 4 Baví mě řešit matematické úlohy. 0 1 2 3 4 Trénuji na MO. 0 1 2 3 4 Přemlouvají mě do toho na škole (nebo jinde). 0 1 2 3 4 Chci, aby mi byly odpuštěny přijímací zkoušky na MFF. 0 1 2 3 4 Může se to hodit (životopis a jiné). 0 1 2 3 4
Které díly seriálu jsi četl(a)? první (Svět nekonečen - porovnávání mohutností, indukce, rekurze a DUMy)
druhý (Pevné základy - axiomatická výstavba, reálná a ordinální čísla)
třetí (Síla volby aneb nač ten humbuk okolo axiomu výběru - dobrodružství nekonečně mnoha PraSátek, Cauchyho rovnice, hra bez neprohrávající strategie)
První díl seriálu (..., …) obtížnost: velmi lehké spíš lehké akorát spíš těžké velmi těžké zajímavost: nezáživné, nuda některé pasáže mě zaujaly, ale většinu jsem jen tak pročetl(a) místy skvělé, místy méně po většinu čtení jsem se dobře bavil(a) pecka, dozvěděl(a) jsem se hodně nového srozumitelnost: bylo to pro mě celé nesrozumitelné něco bylo srozumitelné, něco ne (ani po opakovaném čtení) většinou srozumitelné, některé části jsem si ale musel(a) přečíst víckrát / dorozmyslet sám (sama) všechno srozumitelné už při prvním čtení
Druhý díl seriálu (..., …) obtížnost: velmi lehké spíš lehké akorát spíš těžké velmi těžké zajímavost: nezáživné, nuda některé pasáže mě zaujaly, ale většinu jsem jen tak pročetl(a) místy skvělé, místy méně po většinu čtení jsem se dobře bavil(a) pecka, dozvěděl(a) jsem se hodně nového srozumitelnost: bylo to pro mě celé nesrozumitelné něco bylo srozumitelné, něco ne (ani po opakovaném čtení) většinou srozumitelné, některé části jsem si ale musel(a) přečíst víckrát / dorozmyslet sám (sama) všechno srozumitelné už na první čtení
Třetí díl seriálu (..., …) obtížnost: velmi lehké spíš lehké akorát spíš těžké velmi těžké zajímavost: nezáživné, nuda některé pasáže mě zaujaly, ale většinu jsem jen tak pročetl(a) místy skvělé, místy méně po většinu čtení jsem se dobře bavil(a) pecka, dozvěděl(a) jsem se hodně nového srozumitelnost: bylo to pro mě celé nesrozumitelné něco bylo srozumitelné, něco ne (ani po opakovaném čtení) většinou srozumitelné, některé části jsem si ale musel(a) přečíst víckrát / dorozmyslet sám (sama) všechno srozumitelné už na první čtení
Jaké jsou Tvé celkové dojmy z letošního seriálu? Bylo v seriálu dost příkladů, řešených úloh a cvičení? Byly pro Tebe závěrečné úlohy po přečtení seriálu těžké/přiměřené/lehké, či dokonce lehké i bez čtení seriálu?
Jaké téma seriálu bys chtěl(a) příští rok? Geometrie trojúhelníka Stále Tě nepřestává fascinovat, že se výšky v trojúhelníku protínají v jednom bodě? Nejsi sám (sama). A co říkáš tomu, že onen průsečík výšek leží na jedné přímce se středem kružnice opsané a těžištěm? Nebo že se osa strany protíná s osou protějšího úhlu na kružnici opsané? Geometrie trojúhelníka zná podobně zajímavých a pěkných tvrzení nepřeberné množství a tento seriál nabízí jejich výběr i Tobě. Pojďme společně prozkoumat kousek světa syntetické geometrie, jehož vývoj započal už ve starém Řecku. Většina technik, které si při tomto výletu osvojíš, se Ti navíc bude hodit při řešení Matematické olympiády i jiných soutěží. Můžeš se těšit na spoustu obrázků, a hlavně, nikdy už se nezalekneš nápisu αγεωμέτρητισ μηδείσ είσιτω. Seriálem Tě provedou David Hruška a Rado van Švarc. Grupy Ve 20. století se dvěma evropským matematikům Abelovi a Galoisovi podařilo dokázat, že neexistuje vzoreček na hledání kořenů polynomů pátého a vyššího stupně. Využili při tom něčeho, co se dá nazvat symetrií rovnic, a položili při tom základy teorie grup. Od té doby se teorie grup stala rozsáhlým oborem s mnoha aplikacemi, objevuje se všude, kde se vyskytuje nějaká symetrie, například při počítání možných sestavení náhrdelníků z různobarevných korálků nebo počtu způsobů obarvení stěn krychle, při řešení Rubikovy kostky a dalších hlavolamů nebo například při šifrování pomocí eliptických křivek. V našem seriálu se s grupami nejdříve pořádně seznámíme, podíváme se, jak souvisí s Rubikovou kostkou a dalšími hlavolamy a zkusíme si dokázat nějaké těžší strukturální věty, které nám posléze umožní klasifikovat konečné grupy malých řádů. Seriálem Tě provedou Tonde Le a Martin Č. Nechám to na vás Neumíš si vybrat? Přijdou Ti všechny seriály zajímavé? Máš zálibu v nejkratších možnostech?
Vzkazy organizátorům Sem můžeš napsat to, co jsi chtěl(a) napsat výše, ale nebyla příležitost, nebo upřesnit nějakou odpověď. Napadá Tě nějaké téma série nebo seriálu, které bys rád řešil(a)? Čím jsme Tě potěšili, čím zklamali, co bys rád(a) změnil(a) a tak… :)

Kontakt

email mks (zavináč) mff.cuni.cz
pošta Korespondenční seminář
KAM MFF UK
Malostranské náměstí 25
118 00   Praha 1

Organizátoři

mff

Matematický korespondenční seminář je organizovaný studenty Matematicko-fyzikální fakulty UK pod záštitou Informatického ústavu UK a Oddělení pro vnější vztahy a propagaci UK.

Partneři

pix